torsdag 3 december 2009

Pepparkakor!



Igår bakade vi pepparkakor. Emil tyckte att det var underbart kul! Enligt honom borde vi vara med i rekordbyrån, för att vi har bakat "otroligt många pepparkakor asså" " dom skulle bli så imponerade om de såg våra pepparkakor asså" Gubben!
Alma var måttligt intresserad, hon satt med en stund men åt mest deg.
Jag hade köpt färdig deg, så jag kan inte skryta med egenhändig. Men den smakade ganska ok ändå. Vårt nästa porjekt är att sätta ihop ett pepparkakshus och spritsa glasyr, o pynta med tomtar runt det.

Imorgon åker vi till STOCKHOLM!! Det blir en helg i lugnet´s(?!), matens, julstämningens, festens och "bara vara"´s tecken. Tobbe o jag åker tillsammans med Sofia o Patrik. Alma o Emil ska vara hos mina gulliga föräldrar. Vi har fått låna Affie´s lägenhet som ligger mitt i smeten på Östermalm!! Super. Ska bli såå kul.

Ha det gott!

Kramar

3 kommentarer:

  1. Gud vad härligt det låter! Hoppas ni får en toppen helg. Jag pluggar ju hemma den veckan så säg en dag som passar dig för fika antingen i city eller här hemma hos mig det spelar ingen roll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow vad skoj!! Ha en helt underbart härlig helg uppe i Sthlm nu då och njuuuut!
    Du kan väl pussa marken lite från mig? ;)

    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får superkul! Sthlm i julskyltning är ju bara underbart!

    Kram Anna

    SvaraRadera