fredag 11 december 2009

Fredagsmys!

Idolfinals-kväll borde betyda att jag sitter klistrad framför TV:n, eller det gjorde det för något år sedan då denna händelse ägde rum. Har dock inte varit lika engagerad i år. Har tittat relativt ofta, men inte varit lika flitig med röstningen (till Tobbe´s stora glädje?) som tidigare år. Måste ändå tycka till om de två finalisterna: jag tyckte att Calle skulle vinna!
Kvällen har vi tillbringat hos mor o far. Vi pratade med Sara, Johan o Max, via skype. Ja, Max är alltså namnet på Sara o Johan´s son, för er som missat detta. Gulligt!

Dagen började med ett supersött lucia-tåg på Alma´s dagis. Lussefirandet var utomhus, 07.30 på morgonen. Vi möttes av marchaller o fullt av vitklädda barn när vi kom till dagis med andan i halsen (vi hade skjutsat Emil till skolan först). Alma ville då rakt inte vara lucia när det var dax att göra sig redo för tåget. Det hela slutade med att jag fick gå med Alma i lucia tåget, o jag fick oxå hålla luciakronan i handen. Gankska charmigt, eller hur?

Vi åkte och hämtade Wilma på fm, så att hon kunde föjla med oss hem o leka en stund. Hon o Alma lekte några timmar. De hade jättekul. Några konflikter blev det förstås men det vore väl konstigt annars.
Emil var hemma hos en klasskompis.

Imorgon kväll kommer Tobbe hem från Kina.
Vi ska bada imorgon fm - mysigt.

Hus-uppdatering. Idag postade jag "ordern" till Vedum. Nu har vi bestämt inredning till kök, badrum o tvättstuga. Hoppas vi inte ångrar oss nu, för det är ju inte bara att byta ut det om ett halvår, eller så...

God natt!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Det är ganska stort att bli moster, kommer så väl i håg när min syster fick sitt första barn:) Ja visst är lucia tågena på dagis mysiga och härliga.
    Ha en fortsatt bra helg så kanske vi kan få till en fika nästa vecka eller så!
    kram

    SvaraRadera
  2. Saknade er på badet idag!

    Hoppas att ni får en fortsatt bra helg!

    Kram S

    SvaraRadera