onsdag 16 december 2009

En djungel












Det är förstås mycket val nu till huset. Vi håller på att titta på vitvaror förtillfället. Man skulle kunna köpa hur dyrt o lyxigt som helst, men si dé går inte. Någonstans finns ju en spärr ;-) Vi har kollat på tretti.se, de har ju bra priser. Tobbe ska även åka runt o kolla på lite olika ställen och se om han kan få bra priser.

Vi har ett litet dilemma. Det gäller golvet i köket i vårt nya hus. Jag har hela tiden tänkt mig svart/grått klinkersgolv, men nu är vi tveksamma. Jag tror att det kan bli mer liv att låta parketten gå in i köket oxå (från vardagsrummet). Det blir varmare med parkett inbillar jag mig. Det svarta klinkersgolvet kan ju kännas kallt och sterilt när allt annat i köket är vitt o svart, eller?!

Svårt det där.


Sov gott!

4 kommentarer:

  1. Min svärfar har renoverat sitt kök och han har svart och vitt, golvet är svart trä/laminat (klickgolv) det var riktigt snyggt.
    Förstår att hjärnan går på högvarv nu med så många val, inte lätt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. När vi gjorde om vårat kök lade vi klinkers i hela köket men det ångrar jag lite. Om vi hade gjort det idag hade vi gjort halva köket klinkers ohc andra halvan parkett!! parketten livar upp det och gör köket lite mjukare samtidigt som klinkers är stilrent och snyggt.

    /monica Aronsson

    SvaraRadera
  3. Varför inte ha klinkers framför spis och disk och parkett i övriga köket? Eller är det långt ifrån de två så att det bara blir konstigt?

    Det är många gånger jag önskat att vi haft något annat än trälaminat runt kök och disk så många fläckar som det blir där jämt. Men jag tror också det blir snyggt att ha samma golv i både kök och v-rum. Men jag förstår att det är svårt att bestämma. Man vill väl ha allt?

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Det är supersvårt när man har alla val - när ingenting alls är bestämt! Kan tänka mig att ni irrar lite ;)

    Hoppas att ni får till något som ni tycker är bra båda två och passar fint! :)

    Kram C

    SvaraRadera