måndag 5 oktober 2009

YIHAA!


Äntligen är det en budgivning på G!! Är så glad! Efter visningen förra söndagen kände jag mig lite deppig. Men nu känns det bara fint!
Efter en tuff jobbvecka var det skönt med helg. I fredags var barnen o jag själva. Tobbe var på NHL-premiären på Globen. Gissa om han var nöjd över att få se denna match?!
På kvällen fick barnen o jag mat inne hos mor och far.

Lördag var det dax för Emil´s barnkalas. 20 ungar i en gympasal. Johanna hjälpte mig att ställa iordning och fixa innan kalaset, och sedan lagom till att alla Emil´s gäster började strömma in kom Tobbe hem från Sthlm. Det var ett lyckat kalas med fullt ös. Det gällde att ha koll på alla barn som slängde sig i repen, klättrade upp för allt som kunde klättras på och hoppade ner från allt som gick att hoppa ner från. Då och då var det någon som blev lite "skadad", men det gick snabbt över och var inget allvarligt. Emil var supernöjd då kalaset var till ända, och trött. Det var han inte ensam om, att vara trött alltså. Vi åkte hem och fixade en god middag och bara var resten av kvällen.

Igår tog vi en sovmorgon, sedan blev det en lång frukost. Vi var o kikade på Tilde´s o Felice´s kaniner. Mycket spännande om du frågar Alma som för övrigt kallar dem kaminer. Emil o Tobbe åkte sen iväg till Emil´s innebandyträning. Alma och jag tog det lugnt. När grabbarna kom hem åkte vi till Gösta o Chatarina o åt god middag och umgicks. Alma passade på att bada (vi har ju inget eget badkar) o Emil o Tobbe blev nyfriserade.

Imorgon får vi se om det händer mer på budfronten!

Kram så länge!

2 kommentarer:

  1. Kul med budgivningen!!!

    Vi ses imorgon - det ska bli skoj!!!

    Kram S.

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för budgivningen!

    Kalaset verkar ju ha varit toppen, ska nog anamma gympasal också när den dagen kommer. Så mycket smidigare än att ha de små marodörerna hemma:-)

    Kram Anna

    SvaraRadera