söndag 11 oktober 2009

Helgen

Fredag - På kvällen åt vi god middag hos mor och far.

Lördag - Vi sov ganska länge, åt frukost och sedan hämtades Emil o Alma av Chatarina o Gösta. Tobbe o jag åkte in till stan och shoppade. Det var Tobbe som var i behov av diverse saker. När vi var klara åkte vi till Töreboda. Vi bestämde oss för att laga mat tillsammans hemma hos oss på kvällen. Emil blev skjutsad till Hugo som hade kalas. På kvällen njöt vi av Tobbe´s och Gösta´s goda älg-gryta och vi drack gott rödvin till. Sen blev det förstås en del fotboll för de som var intresserade (inte jag).

Söndag - Idag har vi varit i Skövde en sväng. Emil följde inte med utan lekte med en kompis. Så det var Alma, Tobbe o jag som for iväg. Tobbe behövde en väska inför Kinaresan. På eftermiddagen var vi hos Sofia o Patrik. Sofia gjorde en underbar äppelpaj (jo, det är sant Anna, vi syndade!) som serverades med vaniljsås, mumma! Nu ska jag åka och jobba alldeles strax. Imorgon åker Tobbe till Kina, lite trist är det ju men denna gång är det "bara" en vecka, så det ska nog gå bra!

Det var allt för idag!
Kramar

1 kommentar:

  1. Ha ha! :-) Men det är ju inte jag som är någon slags vaktpost. Vi ska ju bara peppa varandra och meningen är väl att samvetet ska gnaga lite. Enda skälet till att jag inte högg in på godispåsen P hade köpt igår var att jag då skulle tvingas erkänna att jag inte ens klarar 1½ vecka utan godis... Men å andra sidan drack jag både vin och åt glass i fredags... :-)
    // Anna

    SvaraRadera