torsdag 25 juni 2009

Fnitter och djupa diskussioner


Det är vad som har pågått i Emil´s rum nu på kvällen. Hans kompis sover över här inatt och då är det självklart svårt att slappna av och komma till ro. Spännande är det helt klart. Killarna fick bestämma vad som skulle ätas till kvällsmat - det var givet: Mc Donald´s!

Idag har vi varit på simskolan. Emil som älskar vatten och inte är ett dugg rädd för det, har lite svårt att förstå vitsen med att lära sig simma. Han tycker ju att det är roligast att leka i vattnet. När simlektionen var över försökte jag få honom att öva på bentagen, men då tittade han bara på mig och sa "men mamma det är ju fri lek nu", så gick han upp på bassängkanten och hoppade bomben i vattnet istället.

När vi efter lunchen åkte till stranden och Emil, Tilde och Felice skulle gå i och bada så ville Emil inte ha sina armpuffar på sig. Jag sa att han visst var tvungen att ha dem, men han tyckte det var helt onödigt. "När du kan simma utan simdynan på simskolan, då kan du vara utan armpuffar", sa jag. Å då tyckte jag mig se en liten gnutta motivation till att lära sig simma, hos Emil. Med på badet var även Sofiaoch Wilma.

Imorgon blir det återigen simskola och därefter Sundsören med Johanna och sofia m barn + Emil´s kompis.

På kvällen imorgon ska vi till Sofia och Patrik.

Kramelikram

1 kommentar:

  1. Förstår att det är svårt att somna när kompisen sover över! Man minns ju själv hur spännande det var när man var liten. Ja det var givetvis 13 barn på jobbet men fler på väg så det finns att göra. Njut av det sköna vädret för visst är det underbart!
    kram

    SvaraRadera