onsdag 1 april 2009

Vårkänslor!!





Dagen har varit urmysig! Alma, Emil, Tobbe och jag åt en snabbfrukost (det brukar bli stressigt på morgonen) i morse. Tobbe följde sen med Emil till skolan, och var där med honom en skoldag. Efter skolan följde Emil med Tobbe till hans jobb!


Alma och jag har varit ute mycket idag, det har ju varit ett helt underbart väder! Jag har börjat putsa våra fönster. Fick liksom lust med det, tro det eller ej... Hann inte klart idag men ska fortsätt med detta imorgon.


Imorgon ska vi in till stan och hämta Emil´s nya glasögon. Ska även köpa present till kusin Olivia. Börjar fundera på vad vi ska köpa för presenter till lilla skruttan som fyller år på tisdag. Har beställt ett kit med I-drömmarnas-trädgård-figurer på Lekmer.se, hon kommer att bli så nöjd över det. Får se vad vi ska hitta på mer. Hon älskar ju Nalle Puh oxå, vilket ni säkert förstår när ni ser det lilla inspelade klippet på henne. Måste oxå visa att hon idag hade toffsar, eller foffsar som hon säger, vilket hon i vanliga fall vägrar att ha.


När Emil o Tobbe kom hem från Tobbe´s jobb hade de med sig en fyrhjuling hem!! Emil ska få testa den ett tag - han är överlycklig!






Ha det gott!!

1 kommentar:

  1. Du har följt Sabinas kamp och skrivit en kommentar i hennes blogg. Därför tänkte jag tala om att jag startat en insamling på Cancerfonden. Den heter "För döda mammors barn. Till minne av Sabina Najjar."

    För ett halvår sedan samlade vi i bloggvärlden in över 100.000 kr till Barncancerfonden till insamlingen jag startade under namnet "Den jävla idioten".

    Du kan skänka 50 kr direkt genom att sända ett SMS med texten Besegra 9 till telefon 72900. Eller skänk valfritt belopp på http://cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=9

    Sabina skrev flera gästbloggsinlägg i bloggen Enbart. Hennes sista var också en av de mest gripande. http://enbart.blogg.se/2009/january/090117-enbart-gb-av-sabina.html

    Jag hoppas att du vill sända några SMS och skänka pengar till Cancerfonden. Kopierar gärna texten och sprid den vidare.

    Tack för att du bidrar. Sänd en extra tanke till Sabinas små barn! http://mittlivsabina74.blogspot.com/

    Här kan du också beställa hennes bok som nyss kommit ut "Livet kan inte vänta"

    Peter PC Carlsson

    SvaraRadera