måndag 9 mars 2009

Velig!
















I helgen har vi både myst och gjort nyttiga (tråkiga) saker. Det började mysigt i lördags morse. Efter frukost tog jag en långprommis till Johannesbergs badhus. Det är ett tempererat litet badhus, som vi hyr 1 timma varannan lördag med 3 andra familjer. Det är såå mysigt att vara där. Tobbe, Emil och Alma kom dit med bil strax innan 10. Vår tid är 10-11. Emil och Alma tycker det är super att ha denna badstund. Emil är mer under än över vattenytan. Alma bara myser i badet, och skrattar åt de stora barnen som hoppar och plaskar. Efter badandet promenerade Tobbe hem, med Alma med sig i vagnen (hon stensomnade omgående). Emil och jag åkte in till stan, köpte lördagsgodis och kikade lite i affärer. När vi kom hem hämtades barnen av farmor och farfar. Tobbe och jag var själva hemma, dax för RÖJNING. Vi fick väldigt mycket gjort, det blev faktiskt riktigt prydligt både i klädkammaren och tvättsugan. Tobbe tog hand om förrådet och lekrummet. På söndagen fortsatte vi röjningen, för att senare köra en "vanlig" städning - dammsuga, skura mm. Kvällen avslutades med kinesisk hämtmat, inne hos mor och far.





Idag har Alma och jag varit hemma. Vi hämtade Emil på skolan. Oscar följde med. De lekte hela dan både utomhus (!) och innomhus. Imorgon ska Victoria och jag studa hela dan.





Måste bara nämna andra chansen, Melodifestivalen. Tycker att det var rätt låtar som gick vidare! Caroline af Ugglas låt är ju kanon! Ska bli riktigt kul att åka till Stockholm på fredag och se genrepet på Globen. Det är Emil, Olivia (min 14-åriga kusin) o jag, som ska till Sara. Många bra låtar i år. Har flera favoriter: Måns, Caroline, EMD (låten har fastnat på hjärnan) mfl. Lägger in lite bilder från förra året när vi var på melodifestival och gjorde Stockholm.





Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar