söndag 15 mars 2009

Melodifestivalsyra!!


Har precis kommit hem från en urmysig helg i Stockholm! Har tillbringat den med Emil, Sara, Olivia och till viss del Johan. Det hela började i fredags: Jag åkte och hämtade Emil på skolan vid 10.30, sedan åkte vi till Skövde. På Resecentrum (tågstationen) i Skövde mötte vi upp Olivia (Saras o min kusin), för att sedan ta tåget därifrån till Sthlm. Vi var laddade inför vad som komma skulle!! Kvällen var ämnad åt melodifestivalens genrep på Globen!! Det stora samtalsämnet på tåget var alltså redan givet: MELODIFESTIVAL förstås. Vilka var våra favoriter, vem vinner, vem har störst chans i Ryssland... Tågresan gick fort, X2000, och när vi var framme i Sthlm mötte vi Sara på T-centralen. Vi tog tunnelbanan till Sara. Vi fixade mat, gjorde oss i ordning, laddade och sen var det dax att åka till Globen! Johan som är så snäll, körde oss till Globen. Genrepet var verkligen jättebra!! Det är ju ett superstarkt startfält, så många bra låtar!! Emil var helt slut när genrepet närmade sig sitt slut, men han vill vara kvar till det allra sista. Lille gubben hade ju varit uppe sen 06.40, inte konstigt att han var trött...

Lördagen var redan planerad. Vi åkte till Djurgården och gick på Aquaria. Här kan man se fiskar o växter från världens hav och sjöar. Det var intressant och kul. Efter det styrde vi kosan mot Skanstull och Eriksdalsbadet. Nu var det bad som gällde i några timmar. Jag hoppade detta och gick på Ringen i stället. Shoppade lite till barnen, har ju kommit in så mycket snygga vårkläder. När Emil, Sara o Olivia badat klart mötte jag dem och vi åkte hem till Sara. Vår privat chaufför Johan hämtade oss! Vi fixade Tacco´s och sen dukade vi upp värsta godis/chips-bordet. Alla var spända inför finalen. Vi röstade på våra favoriter. Själv tyckte jag Måns var en av de bästa. Men jag måste säga att det var så många som var bra. Att Marlena vann tyckte jag var kul!! Tror faktiskt att hon kan ha en chans i Ryssland, det kan nog funka!

Helgen var jättehärlig, och det var så mysigt att få ha Emil helt för sig själv, att få änga sig åt bara honom. Men nu är det skönt att vara hemma igen!

Kram

Terése

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar