torsdag 4 mars 2010

Komma igång

Ska försöka komma igång med att röra på mig. Har varit fruktansvärt dålig på det sista tiden. Det känns i kroppen, har ingen kondition alls och jag tycker att huden hänger och slänger lite varstanns! Hur kul är det?! Men nu känns det som jag har fått motivation, och då är det bäst att ta till vara på den och sätta igång. Så igår var Sofia o jag ute på promenad - skönt att röra på sig och framförallt mysigt att få en pratstund :-) Försöker oxå tänka på vad och hur jag äter. Är ju som bekant i princip beroende av godis, men har lyckats hålla mig ifrån det denna vecka!!! Vi får se hur länge jag fixar detta, men det känns bra just nu.

Ikväll ska vi på Leksbergs skolas årliga soarée. Alla klasser bidrar med någon form av uppträdande. I år är temat "Barn i alla länder". Det finns fika och lotter att köpa. Pengarna som kommer in går till föräldraföreningen. Föräldraföreningen på skolan är väldigt drivande och aktiv och hittar på mycket för barnen. De köper in grejer till skolgården, fixar skolresor och om någon vecka ska alla barnen bli bjudna på bio. Bra engagemang!! Nu på morgonen har Emil´s klass generalrepetition i Tunaholmsskolans aula. Kul och lite pirrigt tyckte Emil.

Ha en bra dag!
Kramar

3 kommentarer:

  1. Kul för dig att du kommit igång med träningen, då kanske vi kan komma igång med bollträning! Vi kan väl hyra ngn gympasal!!
    Syns i kväll på soare´n.
    Kram Jjo

    SvaraRadera
  2. Hoppas soarén var bra! Och hoppas att vi får till en promenad snart igen! Och tycker det vore skit kul om vi kunde hyra en gympasal med Jjo som instruktör!

    Jag hoppas också att vi ses på söndag och att inget annat kommer ivägen...

    Kram S

    SvaraRadera
  3. Kul med soaré! Var det bra?

    Heja dig med tränigen, jag kämpar också på men det går sisådär. Ska ut och springa men det har kommit ca 80 cm snö i vägen...

    SvaraRadera