tisdag 30 mars 2010

Blodad tand






















Igår eftermiddag kom vi hem efter underbara dagar i Järvsö. Mysigt att umgås med Sara, Johan o Max och superkul att åka skidor. Emil blev helt frälst! Han var tveksam och lite ängslig till att åka då vi kom till backen första dagen. "Pappa, jag vet inte om jag vill åka skidor, kanske inte ska gå i skidskolan" Tobbe svarade att "så kände jag oxå när jag var liten innan jag hade åkt, men jag lovar att du kommer att tycka att det är jättekul". Emil tyckte att det var superkul, han fick inte nog. Vad snabbt de lär sig, barnen. Det var så häftigt att se när Emil tog liften själv upp i backen, för att sedan susa ner för backen. Skidskolan var suverän, det får det bli nästa gång oxå. Alma åkte mest med mig. Ibörjan hade hon spagetti i benen, då var det ganska jobbigt att åka med henne, men det blev bättre efter nång dag. Järvsöbacken var perfekt för oss. Lagom stort, och vi hade tur eftersom det var så lugnt när vi var där - inga köer till liftarna alls, bara att tuta o köra. Nu har vi verkligen fått blodad tand och planerar redan inför ny skidsemester :-)
Kramar

3 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt att de tyckte det var kul! Visst är det häftigt att de lär sig snabbt! Då kanske vi ska åka ihop om några år? Tänkt dig I, E och A i backen samtidigt :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga kort! Och vad roligt att ni hade det bra!

    Kram S.

    SvaraRadera
  3. Vad kul:) Själv har jag aldrig åkt slalom, kanske är dags att prova om inte annat för barnen. Tack för i natt, kul att jobba med dig igen! Skönt att det är lite att göra när man jobbar natt också då hinner man inte känna tröttheten. Ses snart på jobbet igen antar jag
    Ha det gott
    kra

    SvaraRadera