onsdag 25 november 2009

V som i vaccination och Vedum


Igår var vi på BVC och vaccinerade Alma för svinis. Eftersom vi tror att Emil skulle kunna bli dålig av svinis (med tanke på att han har varit sjuk i sina lungor vid ett flertal tillfällen) så har familjen Hammer bestämt sig för att hela familjen ska vaccineras. Så nu är det gjort. Det känns lite kluvet dock, vad är det vi sprutar in i våra kroppar egentligen?!. Igår kväll vaknade Alma nämligen och var väldigt ledsen, hon hade ont i armen och hade feber. En liten reaktion med andra ord. Hon var vaken några timmar, jämmrade sig och var missnöjd. Så idag är vi hemma från dagis.

Igår var Tobbe o jag på Vedum kök och bad. Det var dax att bestämma hur vårt blivande kök och hur våra badrum ska se ut. Det finns som ni vet en hel uppsjö att välja mellan, och man skulle kunna få hur snyggt, häftigt och trendigt man vill om man har hur mycket pengar som helst. Vi hade förberett oss innan och visste i princip var vi ville ha, men det var bra att få se luckorna, bänkskivorna och badrumsinredningarna "live". Finns såå mycket snyggt!!

Skulle egentligen åkt direkt till jobbet efter besöket på Vedum, och jobbat natt. Men de ringde från jobbet och undrade om jag ville vara kompledig, och det tackar man ju inte nej till.

Bilden är badrumsinredningen vi valt: Vedum Sanity
Ha en bra dag!
Kramar

3 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Vad blev det för köksluckor?

    SvaraRadera
  2. Skönt att vara ledig! :) Det är inte så mycket just nu med andra ord ;)

    Jag har ju ingenting att ha på mig imorgon! Jag slänger alla kläder som jag inte använder eller ger bort dem.... hmm... fulaste jag kan tänka mig är en skjorta från förra året.... eller något i 2 storlekar för litet ;)

    Vad spännande med huset! Vill höra om allting nästa gång vi jobbar ett lugnt pass tillsammans ;)

    Kramar Carro

    SvaraRadera
  3. Det kommer bli så fint!!!

    Hoppas att "Tutan" har mått bättre idag!

    Så himla skönt att få lite extra ledigt och bra att kunna plocka ut lite komp, jag vet ju att du pratade om att du hade en del.

    Ha det gott, vi hörs!

    Kram S

    SvaraRadera