torsdag 4 november 2010

Matkasse

Vi, eller jag funderar på att börja utnyttja en tjänst som nu är tillgänglig i Mariestad. Att köpa hem en "matkasse" en gång i veckan. Dvs man köper tjänsten av ett företag som kommer ut med mat och recept till 5 vardagsmiddagar. Min kollega har precis börjat med detta, och det verkar bra. Vem är inte helt slut och tom på idéer när man kommer hem från jobbet och ska göra mat - jo jag ialla fall (och många med mig tror jag). Vi har testat att göra veckomenyer på söndagar tidigare, det har funkat till en början, men sedan runnit ut i sanden. Så det här tror jag verkligen är något för oss. Det här företaget verkar dessutom ha närodlat och egolokist tänk.
Nån som har provat på detta, eller har funderingar på att göra så?
Kramar

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det där verkar toppen. Bara inte recepten är för krångliga eller tar lång tid.

    SvaraRadera
  2. Låter som en toppen bra ide!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tror att vi ska testa detta. Blir nog till att skicka en prenumerationsbeställning nästa vecka :)

    SvaraRadera
  4. Vi är supernöjda, idag kommer nästa leverans.

    SvaraRadera