tisdag 23 februari 2010

ÄNTLIGEN!































Vi har äntligen fått internet! Det tog en väldig tid, fråga mig inte varför... Så nu är jag tillbaka på banan. Det har hänt en hel del så klart, och det blir svårt att sammanfatta men jag ska göra ett försök.

Sportlovet var innehöll lite av varje. Måndagen var Emil sjuk, men frisknade till på em, så på tisdag åkte jag o jobbade som planerat. Emil, Alma o jag var hos min mormor på onsdagen. Hon är så otroligt pigg, och det är så kul att träffa henne. På eftermiddagen var vi och fikade hos Johanna och barnen. Så mysigt! Efter att ha skjutsat Emil till kompis för övernattning, åkte jag tillbaka till J. Alma o jag blev bjudna på middag. Lyxigt va?!

På torsdagen var det dax att åka iväg till Stockholm. Vi hade ju turen att få åka med Sofia o Wilma som oxå skulle upp.

Vilka mysiga dagar vi hade i Sthlm! Härligt att träffa syster yster, Johan o Max. När vi kom upp till dem gick jag o handlade på ICA, och när jag kom in där träffade jag (trodde knappt det var sant) Mikela!! Vi blev nog lika paffa båda två. Ingen av oss förväntade sig att träffas. Längtar efter att träffas fram över.

Fredagen var vigd åt Junibacken. Vi hade bestämt oss för att ta Djurgårdsfärjan ut, och så fick det bli. Vi höll på att förfrysa när vi gick från Slussen till färjan, och när vi väl var framme för att lösa biljett o gå på så tog de bara kontanter (vilket jag självklart inte hade). Biljettautomaten utanför hade den stressade mamman, som inte ville missa färjan, missat totalt. Färjan som redan var försenad kunde inte vänta på oss medan jag gick och löste biljetter, så vi fick vänta en kvart till. Emil blev ledsen, Alma frös och jag vet att 15 minuter inte är en evighet men så kändes det just då.
Vi kom tillslut till Junibacken, och hade som vanligt jättekul där.


På lördagen döptes Max. Dopet var jättefint. Prästen, som var en f.d pluggkompis till Sara, var väldigt lättsam och naturlig. Det var kul att träffa kusiner, faster, moster, morbror mm som man inte träffar så ofta.


Lägger ut en hel hög med bilder. Från flytten, tjejhelg i Sälen, besök hos mormor, stockholm.


Kramar

6 kommentarer:

  1. Vad kul att du är med igen! Fina bilder. Vad kul Junibacken såg ut. Blir nog en tur dit framöver, de har ju bytt ut massor så nu kan det nog var roligt igen.

    Och lille Max är ju sockersöt!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Nu blir du databeroende igen. Kram Modern

    SvaraRadera
  3. Håller med Anna (och Gudrun!). Det var jätte kul att se alla bilderna (va konstigt det såg ut i huset när det var tomt)!

    Vi ses!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Så skoj när man springer på människor sådär som man inte träffat på länge eller sett på evigheter! :)
    Det händer inte för ofta, men när det väl händer är det extra skoj!

    Vilka fina tårtor de hade på dopet!

    Hoppas nu att du får en jättebra månad! Ska följa dig här inne även om jag kanske inte alltid skriver hej pga krångel med internet i Thailand :)

    Ses snart igen!
    Kramar Carro

    SvaraRadera
  5. Kul att ni äntligen fått internet! Jag har saknat dina inlägg. Super fina bilder!!
    Kram Jjo

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder! kul att du är med i bloggandet igen:) ja vi tycks ha gått om varandra på jobbet men vi ses nog snart där.
    kram

    SvaraRadera