onsdag 3 februari 2010

SÄLEN

Imorgon åker jag och ett gäng goa tjejer till Sälen!! Det är tredje året vi åker iväg på "tjejhelg", och jag ser fram emot det. Det finns risk för att vi inte blir alla, eftersom det har varit lite sjukdomar här och där. Men jag håller tummarna för att alla kan följa med. Vi ska bo i Pernilla´s stuga i Tandådalen. Jag har inte stått på ett par skidor sen jag vet inte när, så det ska bli spännande. Får se om jag kommer ihåg hur man gör, men ner kommer man ju alltid.

Idag har Tobbe o jag varit hos JB-villan och bestämt oss för klinker och kakel. Inte lätt... Men tillslut hade vi i alla fall bestämt oss. Vi har ju velat om vi ska ha parkett eller klinkers i köket. Det blev klinkers.

Alma pratar om vårt hus på Fjällripevägen. När jag hämtade henne på dagis häromdagen, ville hon då rakt inte åka till lägenheten utan hem till vårt "gamla" hus. "Jag vill åka hem, jag vill inte flytta" sa hon samtidigt som hon grät. Det skär i hjärtat när hon blir så ledsen. Håller tummarna för att det blir bättre.

Ha det gott!
Kramar

4 kommentarer:

  1. Det är klart att det blir bättre, framförallt när ni kommit till ro i nya huset. Men visst är det svårt för en treåring att förstå allt som händer. Men du får trösta dig med att Wilma gjorde en större flytt i samma ålder och hon verkar ju trivas nu!

    Ses i morgon!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Wilma trivs med flytten men bara härom veckan pratade hon om att honnte ville bo här utan i V-torp. I flera månader pratade hon om V-torp. Och ni har bott så kort tid i lgh så det är ju inte så konstigt att hon tycker det är konstigt, men det klart att hon vänjer sig!

    Nu sitter ni i bilen upp till Sälen och jag ligger ner bäddad i soffan! Ni kommer få en kanon rolig helg! Jag väntar på sms och mms så jag blir lite uppdaterad!

    HA det gott!

    Kram S.

    SvaraRadera
  3. Åh, hoppas att lilltösen snart trivs bättre i lägenheten - och snart har ni ju erat jättefina nya hus!!! =) Det kommer att bli som ett slott för henne! :)

    Vad mysigt med Sälen! Åker du utför också?

    Jag har ju åkt sen jag var 3 år, men nu är det flera år sen sist, för jag har ingen som åker längre.... tråkigt :( Önskar att jag hade ett tjejgäng att sticka iväg med och slänga sig utför backarna med :)

    Ha en toppenhelg!!
    Kramar Carro

    SvaraRadera
  4. Stackars lill tjejen! Förstår att det känns i ditt hjärta! Fast du ska se att det ordnar sig när ni kommit in och fått i ordning i nya huset. Inte lätt att förstå allt när man bara är 3 år..
    Låter härligt med en tjej helg och lycka till med skidåkandet
    kram anna-karin

    SvaraRadera