fredag 15 maj 2009

Stanna upp




CEPS:en var väldigt bra, och framförallt väldigt nyttigt. Var otroligt nervös innan, det var vi nog allihop, men instruktörerna tog väl hand om oss så vi slappnade av innan de olika "fallen". En mycket bra dag!
De senaste dagarna har kretsat kring studier, möten angånde husbygge, jobb mm - det känns som allt bara snurrar runt i huvudet, alla möjliga slags tankar om allt detta. Emil o Alma har fått tillbringa mycket tid på dagis och fritids sista tiden. Även fast båda två trivs både på dagis och fritids så har jag dåligt samvete för det. Försöker intala mig om att det bara är en period just nu som det kommer att vara så här mycket. Ja, det är mycket nu men det blir bättre! Ibland är det nog bra att bara stanna upp och tänka på att man faktiskt har det väldigt bra, att uppskatta det man har. Det kan jag glömma av ibland, att ta till vara nuet. Förut när jag sprang omkring i huset och plockade i ordning kom Alma fram till mig och sa " Mamma, älkar dig!". Lilla söta Alma, det är tur att du och Emil finns så att ni kan påminna mig om vad det viktiga i livet är... Det var värst vad djupt det blev idag då. Hm, så kan det vara ibland.
Ska snart in till Högskolan för handledning, sen vidare till jobbet för att jobba kväll. Jobbar även lördag o söndag. Ser fram emot imorgon kväll när familjen Nyman kommer hit!!
Ha det gott!
Kram

1 kommentar:

  1. Håller med dig om att försöka ta vara på dagen, allt behöver inte vara så speciellt utan bara njuta av NU är tillräckligt svårt.

    Vi ser också fram emot lördagskvällen, ring om ni vill att vi skall hämta Emil på lördag morgon inför golfen(om det är ok för honom).
    Kram
    Lotta

    SvaraRadera