söndag 24 maj 2009

Ny vecka igen

Ja, så var lååång-helgen slut. Den har varit lugn och skön. Synd om Emil förstås, som varit sjuk, men nu är han i princip frisk igen.
Idag har det varit strålande solsken, och Tobbe har återigen fått en hel del gjort ute. Fortsatte att måla, men innan det var han på Leksbergs skola och hjälpte till att få upp den nya kompisgungan (som föräldrarföreningen fixat). Vi åt lunch hos mor och far. Lyxigt att bara gå rakt över gatan och bli serverad!
På eftermiddagen var jag ute och prommenerade med Johanna och en vagn med en sovande Alma i. Vi gick förbi tomten. Tobbe och jag har gått igenom en mängd hus och dess planlösningar under helgen. Det första huset som vi var intresserade av blev ju inte så väl emotaget av bygglovs-arkitekten. Det var mer fel än rätt med det huset enligt henne, eller rättare sagt enligt skrivna paragrafer. Vi har nu fastnat för ett Götenehus. Ett enplanshus på 166 kvm. Får se hur det blir när vi lägger fram detta hos arkitekten...
Imorgon ska Vickan och jag studa, liksom i övermorgon, och dagen efter det...
Tobbe åker på "golf-grabb-helg" på fredag. Jag jobbar i helgen, så barnen ska sova hos farmor och farfar fredag-lördag.
Sofia och Patrik har tagit det stora steget att flytta från storstan till lilla fina Mariestad, flyttlasset går på lördag! Välkomna hit, vi ska göra allt för att ni ska trivas så bra som möjligt!
Natti, natti

1 kommentar:

  1. Det tackar vi för! Jag är övertygad om att trivas jätte bra - även om vi kommer att sakna Stockholm...

    Ha det bra! Vi hörs!

    Kram S.

    SvaraRadera