fredag 20 maj 2011

Tjejhelg i MADRID!!

Vi har haft den årliga tjejhelgen. I år var det Affi som hade ordnat den (på ett mycket bra sätt)! En helg i Madrid stod på schemat :) Vi flög med Ryanair, och det gick över förväntan bra. Var ju förstås tvungen att döva flygrädslan med lite vätska, och att jag hade trevliga medressenärer gjorde ju inte saken sämre. Vi pratade nonstop i nästan 4 timmar!!


I en saluhall någonstanns i Madrid intogs läckerheter.



Utsikt från "vår" lägenhet.



Vi tog buss och tunnelbana in till Madrid´s kärna varje dag. På kvällarna blev det taxi.




Vi åkte guidad busstur, och fick se en del av Madrid´s byggnader och kultur. Tyvärr var den väl inte så där jättebra. Men vi fick sitta i öppen buss och sola i 1 timma :) Sen var det intressant att få en överblick av staden.



Puerto Major



På Solporten, Plaza del Sol fanns detta märke. Detta är nollpunkten i Spanien.



Puerto de Major



Anna, på Plaza de Ana (så passande). Här åt vi lunch och drack Sangria.



Slottet




Så här kunde det se ut i en kött-affär




Vi hade en underbar helg :) Kommer leva på detta länge. Nästa år har turen kommit till Anna. Då är det hon ska planera helgen. Spännnande!!

Eftersom jag tyvärr inte hade kamera med mig till Madrid har jag fått "låna" dessa kort av Anna.


Ha en bra dag! Kramar




2 kommentarer:

  1. Härligt och busigt med en tjejhelg!

    SvaraRadera
  2. Wow vad härligt!! Dit skulle jag vilja åka - eller Barcelona! Är det något att rekommendera för en kort tripp? :D
    Det ser ut så i alla fall ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera