onsdag 11 maj 2011

Parkloppet

Ikväll ska Emil o Alma springa parkloppet. Varje vår anordnas detta lopp i Alhagen, (en park som ligger bara några hundra meter från oss) för barn i alla åldrar. Emil tycker det är jättekul att vara med. Han har den inställningen att, det spelar ingen roll hur det går bara man har kul. Alla får ju medalj ändå. Sunt tänkt :) Alma är lite tvärtemot. Hon var med första gången förra onsdagen. Hennes inställning var som följer : "jag ska vinna mamma". Jag försökte förklara att det där med att vinna är inte så viktigt, huvudsaken är att man har roligt och att man försöker göra så gott man kan. Gissa hur det blev: Alma vann sitt lopp - på ren vilja!! Ni som känner Alma vet hur envis hon är - på gott och ont :) Emil sprang sitt lopp, och var nöjd. Nu får vi se hur det blir i kvällens parklopp. Både Emil o Alma har samma inställning som förra veckan.

Kramar

2 kommentarer:

  1. Det ska bli kul att höra hur det gick i dagens lopp! En blivande sprinter kanske...

    SvaraRadera
  2. Jorå, Alma var lika taggad idag. Så hon sprang in först i mål. Det som kändes lite skrämmande var att hennes mamma var lika taggad : "kom igen nu ALMA, det är inte långt kvar nu" Alma: "jag är så trött, jag orkar inte mer" Mamman: " om du vill vinna igen får du springa vidare" Herregud, kände inte igen mig själv - dax att tagga ner lite nu :)

    SvaraRadera