onsdag 29 september 2010

Vart tar tiden vägen?

Tiden bara rinner iväg, det går så fort att man inte hinner med. Det märks både på att barnen växer och blir så stora snabbt, och det märks här hemma - jag hinner inte med det jag vill göra... Ja, ni vet väl hur det är: stress, stress o åter stress.

Alma har haft en riktigt tuff start på sitt nya dagis. Hon har varit så ledsen när vi lämnat henne och det har gjort ont i hjärtat att se henne så bedrövad. Under förmiddagarna har det gått bra, men sen efter lunch har hon varit ledsen igen. Men nu de senaste gångerna som hon har varit där har det gått jättebra!! Hon har studsat in i lokalerna och varit hur glad som helst. Det är så skönt att det går bättre.

Har börjat röra på mig och mina muskler. Johanna har gjort ett bra initiativ att få igång ett annars ganska stillasittande gäng damer. Vi kör mage, armar, ben o rygg på pilatesboll - det är riktigt kul. Tyvärr har jag inte kunnat vara med så många gånger än men jag hoppas att det ska bli bättre med min närvaro.

Idag har Tindra o Victoria varit här på fika - mysigt!
Imorgon är det dax för mig att få svar på varför jag till och från är yr och har domningar i ena handen. Ska göra en MR-röntgen på hjärnan. Jag hoppas förstås att det inte visar något där, utan att det beror på stress helt enkelt. Men det är ändå skönt att göra undersökningen för att utesluta vissa saker.

Livet är skört, man vet aldrig vad som väntar. Det gäller att försöka leva i nuet. Jag ska försöka bli bättre på det :)

Kramar

6 kommentarer:

  1. Usch, vad otäckt! Hoppas verkligen att det bara är stress eller en nerv i kläm någonstans i nacken. Håller tummarna! Kram

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för dig! Har tänkt på dig i dag. Var rädd om dig nu det finns bara en av dig !
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till idag, vi hörs vännen!

    SvaraRadera
  4. Hörde att du var sjuk! Hoppas det blir bättre snart! Hur gick undersökningen? Har verkligen tänkt på dig gumman.
    många varma kramar från mig

    SvaraRadera
  5. Ja, Anna-Karin jag är sjuk :( Typiskt vi som skulle på AW ikväll!! Å, du fick inte din komp stackare.
    MR:en gick bra. Får svar inom en vecka.
    Ses på jobbet!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Usch. hoppas att det är stress och att du kan ta det lugnt så att du kan slappna av =(

    Jag har också lite domningar i höger hand och jag kan inte ta i på samma sätt med tummen och pekfinger. Har liksom inte så mycket ork där längre, konstigt :)

    Stor kram!

    SvaraRadera