torsdag 8 april 2010

Vad var det som hände?

Jag menar vad var det vi gjorde under påskhelgen egentligen?. Här kommer en resumé. Skärtorsdag kväll var vi hemma och åt påskbuffé. På långfredagen gjorde vi en utflykt till gamla Ekudden, och ett träd där barnen kan klättra i och ur. Vi grillade korv. Nyman´s, Gösta, Viggo, Patrik o Wilma var med. På kvällen var vi och åt god påskmat hos mamma o pappa. Myspys!




Emil i trädet som vi kallar "sockerdricksträdet"


Alma och kusin Viggo


I fågeltornet och spanar


Påskafton började med jobb för min del. Arbetade dag-tur, började 07.00 och fick jobba över och kom väl hem vid 16.30-tiden. Vi friade kvällen hos Sofia o Patrik tillsammans med Johnsson´s, Crozzoli´s och Nyman´s. Vi åt italiensk buffé, knytis. Det blev en hel del delikatesser på mat bordet, väldigt gott. En supertrevlig kväll!

Det letades efter påskägg i trädgården.




Barnen åt först, en härlig italiensk buffé.


" Sexten" och mamma Sofia



Hela gänget softar i soffan efter maten

Efter barnen intog vi vuxna matbordet. Barnen lekte och tittade på film. Ibland blev ljudnivån väldigt hög... ... på oss vuxna! Så barnen tyckte vi skulle prata lite tystare så att de hörde vad de sa på filmen, ops!

På påskdagen åkte vi till Töreboda, och här stannade vi till annandag påsk. Adam, Lisa o Viggo var ju där oxå o det var så kul att träffa dem. Blir ju inte så ofta eftersom det är några mil emellan oss. Grillat lamm och potatisgratäng stod på menyn påskdags-kvällen. Mums! Goda ostar och vin, och en och annan godisbit slank oxå ner under dagen/kvällen.
" Nu tycker jag att det är dax för mat"

Vi hade en supermysig kväll med god mat och dryck.

Nästa gång vi träffar Adam o Lisa är på deras bröllop!


Alma somnade i soffan, ser väl inte så väldigt bekvämt ut...

Sammanfattningsvis hade vi en mysig påsk, vi åt mycket god mat och umgick med goa människor.
I dag har vi haft besök av Sofia, Wilma, Johanna, Tilde o Felice. Vi har fikat och lekt. Det var premiärbesök för mammorna i vår fina lägenhet ;-)
I skrivande stund är min käre man och Patrik ute och tar en öl. De planerar för en gourmet-kväll på lördag. Ser verkligen fram emot detta, undrar vad det kan bli för något smarrigt?!

4 kommentarer:

  1. Haha, jag älskar kortet på Alma längst ner! Gud vilken härlig sovstil!! :)

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt kort på Alma! De kan somna när,var och hur som helst när de är riktigt trötta. Hoppas vi ses snart.
    kram

    SvaraRadera
  3. När P o T var ute och tog en öl satt jag och funderade på om jag skulle göra ett inlägg på min blogg...men det blev inget. Men mycket av det skulle vara likt ditt inlägg, så jag kan ju hänvisa till din :)

    Ha det gott! Vi ses i morgon! Det ska bli kul och gott. Jag vet bara vad det blir till efterrätt för den ska jag stå för och den tror jag blir himla smaskig!

    Kram S.

    SvaraRadera
  4. Ha ha, skön stil de har de små! Är såå nyfiken på gourmetkvällen? Vad blev det för mumsigt?

    SvaraRadera