tisdag 13 april 2010

Kalas och gourmet






Pilgrimsmusslor med sparris, en av Tobbe och Patrik´s goda rätter!!




Wii spelades det en del denna kväll




Vi firade Alma på hennes dag. Först med sång, paket och prinsessbakelse (!) på morgonen. Festligheterna fortsatte på kvällen när mormor, morfar, farmor och farfar kom. Alma njöt när vi sjöng för henne och framför allt njöt hon när hon fick öppna sina paket. Hon var nöjd med sin nya spis med kastruller, kassapparat mm.

I lördags var vi hemma hos Sofia o Patrik på en "gourmet-kväll". Våra gubbar, alltså Tobbe o Patrik, har ju faktiskt talang när det gäller att laga mat så det var de som stod för de härliga smakerna under kvällen. Efter tre rätter var jag proppmätt. Tanken var att det skulle vara ytterligare två rätter, men det fick räcka med tre denna gång. Mums, det var underbart god mat och mycket goda viner till.

Vi mötte upp Sofia och barnen igår i en lekpark. Det blev lek och fika i det strålande vädret. Sedan åkte Tobbe o jag till Skövde för att kika på tapeter. Huga - vad mycket snyggt det finns. Ska till huset och ta lite nya kort idag. Innerväggarna börjar komma upp.

Idag åker Tobbe till Kina. Han kommer vara där i 10 dagar - hur ska vi klara oss? Tiden kommer nog gå ganska fort ändå. Vi ska försöka sysselsätta oss, då brukar ju tiden ramla på. På fredag åker barnen o jag till Annette i Stockholm. Ska bli hur mysigt som helst:-)

Kramar

3 kommentarer:

  1. Jag & W satt och tittade på ditt inlägg förut och när hon såg bilden på sin lillasyster sa hon: Gulligulligulli och "killade" på bilden. Sedan kom nästa bild med Tobbe & Patrik - då gjorde hon samma sak - på Tobbe! Hihi

    SvaraRadera
  2. Låter som om ni haft det toppen! Vad mysigt att hälsa på Annette! Hälsa så jättemycket!

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt kalas! Så fint! :) OCh god mat!

    Åh, jag åker till Stockholm på torsdag nästa vecka :)

    Vi ses väl på jobbet innan dess? Jobbar kväll imorgon och sen är jag i Trollhättan och så jobbar jag nätter nästa vecka :)

    Kramis!

    SvaraRadera