måndag 17 januari 2011

Skön helg :)

Helgen började fredag kväll med mat och mys hemma hos mamma o pappa. I lördags skulle vi gå till stan. Emil o Alma var sugna på lördagsgodis, så vi skulle bla gå till "Åkes" och köpa det söta. Vi började traska i snön, Alma drog vi i pulka. Emil gick väl 10 meter efter oss och klagade "jag vill inte GÅ in till stan, jag vill oxå åka pulka - det är orättvist, nu tänker jag inte gå mer" Så han stannade och stod stilla medan vi gick vidare en bit för att se vad som skulle hända - han stod kvar. Tillslut började han gå samtidigt som han mummlade och var arg. Vi bestämde oss efter ett tag att vi inte tänkte gå med griniga barn till stan. Gissa vad vi gjorde? Vi vände tillbaka hem och tog bilen den långa vägen till stan. Curlingföräldrar, vad är det?

På lördag kväll var Sofia, Patrik, Wilma, Sixten o Tuva här. Vi åt god mat och hade som vanligt mycket trevligt.
Emil hade en kompis här som skulle sova över. På söndag morgon vi 06-tiden vaknar vi av att någon av barnen kräks. Det var Emil´s kompis som hade åkt på magbakterien - stackarn!
Ingen av oss har blivit sjuka, och jag tycker att vi redan har fått vår beskärda del.
På söndag lunch åkte jag och jobbade.

En bra helg!

Kramar

3 kommentarer:

  1. Hoppas du shoppade något kul innan jobbet.

    Själv har jag haft ont i magen, både i går och idag och varit lite lätt illamående. W vaknade i natt och kräktes, det satt i under dagen men nu verkar det ha lugnat ner sig. S har gått och ulkat lite under dagen. Kul kul!

    SvaraRadera
  2. Nej!!! Har ni oxå blivit sjuka nu :( Hoppas att inte alla får det.
    Blev lite shopping på Elin´s Esplanad. Men bara till barnen förstås ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är bara en sjuksköterska som säger "magbakterien" och kräksjukan :-)

    Skönt att ni inte blev smittade i alla fall. Här är det också lugnt, lilla E fick det men ingen annan...än så länge.

    Kram

    SvaraRadera