måndag 14 juni 2010

Underbar helg!!

Vilket vackert bröllop vi fick uppleva i lördags när Adam o Lisa gifte sig. Bröllopet var på ön Trysunda, utanför Ö-vik, och festen var på Ulvön. Det regn o rusk under bröllopsdagen, men vi hade det så mysigt ändå. Å Adam o Lisa var så vackra. Vi åt en fantastiskt god bröllopsmiddag, och vi hade det jättetrevligt. Dagen efter var det sol! Frukosten intogs utomhus!! Vi strosade sedan omkring på Ulvön, och innan båtfärden tillbaka till fastlandet åt vi lunch. Bilder kommer senare. Vi har ju fått ny kamera så jag måste lära mig hur man för över bilderna. Under och efter vigseln fotades Adam o Lisa av två fotografer. Några av korten kan ni se här: http://gillasfoto.blogg.se/index.html

Just nu skulle jag vilja att det fanns mer timmar på dygnet. Vi stormtrivs i huset, och jag går mest omkring och städar o fejar här hemma. Eftersom vi inte har varit hemma speciellt mycket under vår första vecka i huset har vi inte kommit så långt med uppackning av lådor. Idag har Tobbe varit ute o provmålat fasaden. Kommer nog bli fint:)

Annette o jag var på Whitney förra tisdagen, o jag måste säga att hon var bättre än vad jag hade förväntat mig. Å då kan jag säga att det var med låga förväntningar som vi gick in på Globen. Men vi hade nog tur för just den här kvällen så var det en helt ok konsert. Det går ju självklart inte att jämföra med den "gamla" Whitney, när man hade gåshud hela konsterten... nej, det var faktiskt så illa nu att ibland var man glad om hon träffade rätt ton. Men så kom ett sånt där parti i nån låt som hon sjöng så där magiskt som bara hon kan... Men man kan ju inte låta bli att undra vad det är för liv hon lever, om hon har ramlat dit igen. Hon orkade knappt ta sig från ena sidan av scenen till den andra, hon hostade mycket och rörde sig som en havande kvinna. Hoppas att hon kommer tillbaka.

Kramar

1 kommentar:

  1. Hej Tessan !
    Vad glad vi blir att du tyckte om bilderna.
    Bilden på Alva är ju helt underbar och jag förstår att ni skulle vilja ha den.
    Så här är det: Lisa & Adam har köpt en fotograferingstjänst hos oss och äger därför rättigheten till vad som skall göras med bilderna.
    Dom kommer att få alla kyrkbilderna högupplösta inom kort och då kan du prata med dom om att få bilden, vilket säkert inte är några problem.
    Ha en fin vecka :o)
    Gilla.

    SvaraRadera