tisdag 8 februari 2011

Nattjobb

Denna vecka jobbar jag fyra nätter! För några år sen tyckte jag att det var helt ok att jobba natt, men nu mår jag inte bra alls av detta. Jag tycker det är pest. Känner mig helt asocial under de veckorna jag jobbar natt. Men det är bara att bita ihop. Vi som är sjuksköterskor på "min" avdelning går på blandtjänster, dvs vi måste jobba dag, kväll, natt och helg.

På söndag åker vi till Järvsö! Vi åker dit tillsammans med Sara, Johan o Max. Ska bli så härligt. Det bli skidåkning och mys. Barnen ska gå i skidskola igen. Emil har flyttat ytterligare ett steg på "skidskolestegen", och Alma fortsätter där hon slutade i Sälen.

Nu ska jag byta om och sticka iväg till Johanna´s träning - bollträning.

Kramar

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att komma iväg och åka skidor! :)
    Jag känner likadant om nätterna - det kanske är för att jag är sjuk och så trött, men allmänt så sliter det ju mycket mer på kroppen och jag kommer nog inte att ta så mycket nätter när jag kommer tillbaka :)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli mysigt att komma iväg! Å du åker ju snart till sol o värme. Så härligt! Då får du vila upp dig.
    Förstår att du inte orkar jobba så mycket natt sen. Ser fram emot att du kommer tillbax :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt, era barn kommer bli riktiga baddare på skidor. Härligt att åka upp flera gånger per år! Ha det så underbart! kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att komma i väg lite! Jag håller helt med vad det gäller nätterna! Min mage ballar ur varje gång och jag blir jätte grinig, förmodligen på grund av för lite sömn men som sagt det är bara att bita ihop! Ha en bra vecka nu kram

    SvaraRadera