tisdag 17 augusti 2010

Blir student igen!

Japp, så ska man läsa på högskolan igen då... Vecka 36 börjar jag en kurs som handlar om Handledning, på 7,5 högskolepoäng. Ska bli intressant. Under 9 veckor ska jag på tisdagarna infinna mig på Högskolan i Skövde. Kursen känns relevant att gå eftersom jag nu har blivit studentansvarig på avdelningen. Men det finns en kurs till som jag verkligen vill gå och den börjar VT -11. Det är en kurs som inriktar sig på Neonatal intensivvård och den kommer att gå i Stockholm. Men frågan är om jag får gå den för min arbetsgivare eftersom jag nu får gå kursen om Handledning, vi får se...

Vardagen har börjat igen, och det känns faktiskt ganska skönt. Sommaren och semestern har som för många andra inneburit att det har varit lite si och så med rutiner. Det tycker jag i och för sig är det som är semester, att ta dagen lite som den kommer. Då spelar det inte så stor roll att barnen är uppe sent eller att de (och jag) äter godis nån gång mitt i veckan. Men nu känns det som sagt skönt att vara igång igen. Nästa vecka ska Alma skolas in på ett nytt dagis. Vi har valt att omplacera Alma till ett dagis som ligger i vårt område. Det känns kanon. Imorgon ska vi dit och hälsa på en stund.
Jag har jobbat i två dagar, och är nu ledig i tre! Vi ska tillbringa torsdag och fredag i Vimmerby, Astrid Lindgrens Värld, tillsammans med Sofia, Patrik, Wilma, Sixten o Tuva. Håller tummarna för att alla är friska! Håller även tummarna för vädret, som inte ser ut att bli något vidare. Hoppas prognoserna har fel. Imorgon är det jag som åker in till stan och köper regnkläder och gummistövlar. Det finns inget dåligt väder - det finns bara dåliga kläder ;)

4 kommentarer:

  1. Vad kul! Även om jag inte är speciellt sugen att sätta mig i skolbänken igen är det ju kul att lära sig nya saker, speciellt som de är relevanta för ditt jobb. Ang kursen i Sthlm kan du ju i alla fall framföra som argument att du har logi fixat:-)

    Ha det så fantastiskt roligt i Vimmerby!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter bra att det finns husrum i såfall :)Ha en bra helg!!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vad skoj att läsa! Jag har också läst kursen! =)
    Vet du vilka böcker du ska ha? Jag har en bok hemma -
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9144017073

    om du vill låna, menar jag? =)

    Jag jobbar min "sista" natt inatt. Känns skumt! =)

    Hoppas att du mår jättebra gumman!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. vad kul att läsa lite. Ska väl gå den någon gång med . Ha så kul i Vimmerby
    kram

    SvaraRadera