tisdag 24 januari 2012

Stockholm

Förra veckan började jag läsa på Karolinska Institutet. Kursen heter Neonatal Intensvivård. Jag o en kollega åkte upp till Sthlm i onsdags, och var på KI torsdag o fredag. Föreläsningarna var superbra. Bla föreläste Hugo Lagercrantz - en guru inom Neonatalvård.

Efter torsdagens skoldag åkte jag in till city och överraskade min kompis Mikela. Hon jobbar i en helt underbar butik som ni måste besöka om ni har vägarna förbi - Syster Lycklig (finns även som nätbutik), en heminredningsbutik. Där studdsade jag in, utan att hon visste om att jag var i "stan". Hon tappade nästan hakan. Så kul att ses! Jag passade oxå på att handla lite när jag ändå var där :)

På lördag förmiddag var det dax för lilla Ida att döpas i Mälarhöjdens kyrka. Det blev en jättemysig stund. På eftermiddagen slöt vi (släkten på vår sida) upp hos Sara o Johan.En trevlig eftermiddag o kväll med mycket mat och godis.

På söndag träffade vi Mikela, Magnus o Cornelia på Winterviken. Så mysigt :)

Kursen som jag läser är på distans och halvfart. Jag kommer att åka upp till Sthlm under fyra tillfällen. Ska bli spännande.

3 kommentarer:

  1. Låter som en mycket bra och innehållsrik helg! Kul!!!

    /S.

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt!! :) Jag vill också läsa den långa kursen, har ju "bara" läst 7,5 poäng :) Du får utvärdera den sen så man vet om det är kul att gå ;)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Härlig helg! Hojta till när du är Sthlm nästa gång så kanske vi kan ses. Jag kan kommma in till stan och äta eller nåt! Kram

    SvaraRadera