tisdag 1 mars 2011

Mello 2011 :)

Som den melodifestivalsfantast jag är så har de sista fyra lördagskvällarna varit heliga och ägnade åt MELODIFESTIVALEN, förstås. Tur att övriga familjemedlemmar oxå tycker att det är faccinerande och framförallt accepterar att deras "schalagar-mama" goes crazy dessa kvällar. Jag som många andra har mycket åsikter om låtarna, och jag vill gärna lyssna ostört. Just det... eller hur, det kan man väl inte begära?! - "Emil, o Alma - kan ni sluta prata nu för mamma vill faktiskt lyssna på det här - det är viktigt det här förstår ni - det är svensk musikhistoria!!!" Jo, tro det eller ej men så kan det låta :)
Igår gjorde jag en playlist på Spotify med alla finalisterna + andra-chansen-deltagarna. Denna lista går nu runt, runt och åter runt här hos Hammer´s. Nu när man hört dom många gånger växer de flesta låtarna, och det finns en hel drös kanonlåtar i det här startfältet.
Att smaken är som baken , delad, här på Matrosgränd 13 visade det sig bla efter 4:e delfinalen när Emil utbrister att han absolut vill rösta på Lasse Stefanz!!! Jag säger- " Lasse Stefanz!!!???, tycker du att dom är bra??!" Emil svarar - " Ja, jättebra, och han som sjunger ser snygg ut!"
Nu ser vi fram emot lördagens andra-chansen, och framförallt finalen i Globen.
På lördag hoppas jag att Loreen tar den första finalplatsen. Den andra finalistplatsen känns mer oklar, kanse Pernilla Andersson.
Vem vinner då?
Jag tror att Danny eller Nicke Borg vinner!
PS. Ska tillägga att Tobbe inte tillhör den del av familjen som älskar dessa lördagkvällar i februari och mars...

1 kommentar:

  1. Kul med Emil och Lasse Stafanz! :)

    Jag hade fått sms:et!

    Ha det bra,vi syns och hörs!!

    Kram S.

    SvaraRadera